Kuldīdzniece Karīna vienmēr visus rēķinus apmaksā un bijusi vairāk nekā pārsteigta, saņemot zinu no parādu piedzinējiem, ka esot parādā slimnīcai. Domājusi, ka kļūda, taču sazinoties ar medicīnas iestādi, izrādījies, nav vis, vēsta Bez Tabu un skaties.lv. Kad guvusi deguna traumu un vērsusies slimnīcā pēc palīdzības, neesot samaksājusi par traumatologa veikto apskati.
Tagad parādu piedzinējam jāatdod nevis 4 eiro, ko palikusi parādā slimnīcai, bet gan gandrīz 3 reiz lielāka summa. Viņu gan satrauc nevis nauda, bet gan attieksme, kālab slimnīcas pārstāvji ar viņu nav sazinājušies un brīdinājuši par neapmaksāto summu.
«Kuldīgas slimnīcas kontrolārsts Āris Pētersons informē, ka tiešām, gadījumos, ja trīs vai četrus mēnešus nesaņem no pacienta maksājumu un nav vienošanās, ka rēķinu apmaksās, parādu nodod parādu piedzinējiem, jo slimnīcas personālam nav laika un arī resursu, kas nodarbotos ar nemaksātāju apzināšanu.»
Katrs piektais pacients neveic maksājumu. Slimnīcai gadā esot 12 -14 tūkstoši eiro lieli zaudējumi, ko tā arī neizdodas atgūt.
Karīna gan iebilst, ka viņa nav ļaunprātīga rēķinu nemaksātāja, turklāt apmeklējuma sākumā, reģistratūrā jau veikusi maksājumu. Bijusi pārliecināta, ka tas iekļauj arī traumatologa apskati. Samaksājusi arī par veikto rentgenu, bet neviens neesot brīdinājis vai norādījis, vai iedevis rēķinu par traumatologa vizīti.
Kontrolārsts gan bilst, ka nezināšana neatbrīvo no atbildības. Turklāt šai gadījumā, visticamāk, nevarēšot pārbaudīt, vai medicīnas darbinieki tiešām aizmirsuši iedot Karīnai rēķinu, jo tas noticis pagājušā gada vasarā un atjaunot notikuma gaitu gandrīz gadu senam notikumam esot sarežģīti.
Bez Tabu sazinās ar citām Latvijas slimnīcām, lai noskaidrotu, kā rīkojas, ja kāds pacients ar nolūku vai nejauši nav veicis maksājumu. Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas pārstāve Aija Lietiņa informē, ka viņi rīkojas tāpat kā Kuldīgas kolēģi:
«Slimnīcai nav tādu resursu, lai katram pacientam atgādinātu, ka jāapmaksā rēķins un nodarbotos ar parādu piedziņu. Tā kā slimnīcas pamatfunkcija ir ārstniecība, parādu piedziņu esam nodevuši parādu piedzinēju uzņēmumu rokās.»
Katru gadu pacienti paliekot parādā slimnīcai ap pusmiljonu eiro. Arī Stradiņu slimnīcas pārstāve atzīst, ka arī viņu iestādes personāls nebrīdina pacientus, kas nav veikuši maksājumu, bet nodod parādu piedzinējiem.
Karīna uzskata nav godīgi, ja kādam gadās kā viņai un rēķins nemaz nav iedots, kāpēc jācieš bez vainas vainīgam, jātērē laiks, nervi un vēl jāapmaksā parādu piedzinēja pakalpojumi?!
Tomēr gatava norīt nepatīkamo kumosu, ja vien slimnīca administrācija uzklausītu viņas priekšlikumus. Lai neciestu godprātīgi pacienti un nevairotos parādu piedzinēju peļņa, varētu uzticēt praktikantiem apzināt pacientus, kas aplikuši medicīnas iestādei parādā un par to informēt.
Otrs priekšlikums – slimnīcā izvietot brīdinājumu, ka pacientiem jāpārliecinās, vai ir samaksājuši par visām veiktajām manipulācijām, jā ne, bez brīdinājuma tiks nodoti parādu piedzinējiem.
skaties.lv