Pirmsskolas vecuma bērns sabiedriskajā transportlīdzeklī nedrīkst braukt patstāvīgi.
Liepājas pusē policija un brīvprātīgie 10 dienas meklēja bezvēsts pazudušu piecus gadus vecu zēnu, kurš no savas dzīvesvietas Liepājā, Pāvilostas ielā, bija izgājis 1.jūlijā aptuveni plkst. 8.30. Policija bija noskaidrojusi, ka puika viens pats, visticamāk, sajaucot pieturvietas, aizbraucis ar autobusu Grobiņas virzienā. Vakar vakarā pazudušais zēns tika atrasts miris Grobiņas novada Dubeņos meža masīvā brikšņos.
Plone uzsvēra, ka atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem “Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība” pirmsskolas vecuma bērns sabiedriskajā transportlīdzeklī nedrīkst braukt patstāvīgi.
«
“Gadījumos, ja kontrolierim rodas šaubas par bērna vecumu, kurš izmanto biļeti ar braukšanas maksas atvieglojumu, kontrolierim ir tiesības pieprasīt, lai bērns vai pasažieris, kurš brauc kopā ar bērnu, uzrāda bērna vecumu apliecinošu dokumentu, piemēram, dzimšanas apliecību. Tāpat biļešu kasēs, pārdodot biļeti pirmsskolas vecuma bērnam, pārdevējam ir tiesības lūgt pasažierim uzrādīt dokumentu, kas apliecina tiesības izmantot braukšanas maksas atvieglojumu,” klāstīja Plone.
»
Vienlaikus viņa uzsvēra, ka maršruts no Liepājas līdz Dubeņiem ir pilsētas nozīmes maršruts un sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtītājs attiecīgajā maršrutā ir Liepājas pilsētas dome. Atbilstoši Braukšanas maksas atvieglojumu noteikumiem pirmsskolas vecuma bērniem ir tiesības bez maksas izmantot sabiedrisko transportlīdzekli, kas pārvadā pasažierus reģionālajos starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutos, savukārt pasažieru kategorijas, kas ir tiesīgas saņemt braukšanas maksas atvieglojumus Liepājas pilsētas sabiedriskajā transportā, nosaka pilsētas dome.
Plone atzīmēja, ka reģionālajos starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutos pienākums uzmanīt pārvadāto bērnu vecumu ir šoferim un pārvadātājam var tikt piemērots līgumsods par noteiktās kārtības neievērošanu, ja tiek pārvadāts pirmsskolas vecuma bērns bez pavadoņa. Savukārt pilsētas nozīmes maršrutos šādas kontroles prasības ir pasūtītāja – pašvaldības – kompetencē.
«
“Papildus informējam, ka atšķirībā no reģionālās nozīmes maršrutu autobusiem, kur pasažieri tiek ielaisti transportlīdzeklī pa priekšējām durvīm, pilsētas nozīmes maršrutu autobusos pasažieri var iekāpt pa jebkurām durvīm un ieņemt jebkuru sēdvietu,” piebilda ATD pārstāve.
»
Pēc viņas teiktā, izvērtējot Ministru kabineta noteikumu “Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība” prasības, secināms, ka sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšana ir reglamentēta ar īpašu kārtību tikai reģionālās nozīmes maršrutos, bet ne pilsētas nozīmes maršrutos. Atsevišķas specifiskas nianses attiecībā uz pilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu ir noteiktas tikai saistībā ar pašvaldības tiesībām noteikt atšķirīgu biļetes derīguma cenu vai bagāžas pārvadāšanas kārtību.
Avots: focus.lv