Telekomunikāciju operatora ”Bite” klienti pauduši savu neapmierinātību par straujo tarifu plānu cenu kāpumu. Turklāt klienti norāda – operators netur pakalpojuma ”BiFri” klientiem doto solījumu – bezmaksas saziņu “Bite” tīklā mūžīgi. Tieši šī solījuma dēļ par “Bite” klientiem savulaik kļuva tūkstošiem cilvēku, vēsta raidījums “Bez Tabu”.
“BiFri” esot “miris”
Pagājuši jau teju 10 gadi kopš toreizējais telekomunikāciju uzņēmuma ”Bite Latvija” vadītājs Freds Renčaks reklāmā gūlās zem gaisā iekārtas automašīnas. Tas bija mārketinga triks, kas solīja– ja ”Bite” neturēs savu solījumu – bezmaksas saziņu “Bite” tīklā “mūžīgi” un “vienmēr” par 1,42 eiro, spēkrats nokritīs.
Tolaik šo reklāmas kampaņas saukļu iespaidā par “Bite” klientiem kļuva tūkstošiem cilvēku. Tomēr tagad operators lauž savu solījumu un ceļ pakalpojumu cenas, izraisot plašas klientu sūdzības.
«Tas, ko viņi man tagad piedāvā maksāt, ir 4,72 eiro mēnesī. Tas ir trīs līdz desmit reizes dārgāk, jo BiFri karti varēju atjaunot ne retāk kā reizi trijos mēnešos. Es tolaik uzticējos ”Bitei”, piesaistīju savus radus, draugus, palīdzēju veidot to plašo klientu loku, bet tagad saprotu, ka laiks mainīt operatoru, ja netiks piedāvāts kas līdzvērtīgs. Negribu sadarboties ar meļiem un krāpniekiem,” sašutusi par solījuma laušanu ir Ieva, ”BiFri” kliente kopš uzņēmums ”iekaroja” Latvijas tirgu.»
Savukārt “Bite” klientu apkalpošanas vadītāja Oksana Stankeviča skaidro: ar vārdiem ”mūžs” un ”vienmēr” bija jāsaprot ”BiFri” mūžu. Tagad šis pakalpojums ir ”miris”.
«Pēdējos gados ”BiFri” klientu skaits samazinājies vairāk nekā uz pusi. Mēs arī saprotam, ka šis produkts neatbilst šodienas vajadzībām. Deviņus gadus mēs nepieskārāmies šim produktam, turējām solījumu. Tagad mēs nemainām solījumu, vienkārši produkts vairs neeksistēs,” skaidro O. Stankeviča.»
Klienti dusmīgi – kāpēc jāmaksā par nevajadzīgiem “uzlabojumiem”?
Neapmierinātību ar drastisko cenu kāpumu pauduši arī daudzi citi “Bite” klienti. No šī pavasara visu tarifu plānu cenas ir augušas par aptuveni diviem eiro.
O. Stankeviča šo situāciju skaidro ar to, ka tarifi kļūst ”ļoti interesanti un daudz labāki”, piemēram, iespējams Eiropā sazināties par līdzīgu maksu, kā tas ir Latvijā, izmantot mobilās lietotnes, apdrošināt telefonu, izmantot antivīrusu telefonam.
Tomēr ”Bite” klienti, kas vērsušies ”Bez Tabu” uzskata, ka šie “uzlabojumi” ir vien acu aizmālēšana:
«It kā tiek uzlabots tarifu plāns, kuru no 6,50 eiro paaugstina uz 8,50 eiro. Būšot iespēja zvanīt uz ārzemēm un lietot internetu ārzemēs. Man pie viņiem ir četri numuri, uz ārzemēm nezvanu un internetu ārzemēs arī nelietoju. Kāpēc man būtu jāmaksā par pakalpojumiem, kurus es neizmantoju? Tāpat arī mani vecāki šos pakalpojumus neizmanto. Pa gadu es viņiem pārmaksāšu 144 eiro par neizmantotiem pakalpojumiem.»
”Bite” pārstāve O. Stankeviča gan mierina satrauktos klientus, sakot, ka jebkurš var vērsties kādā no “Bites” klientu apkalpošanas centriem un izvēlēties sev piemērotu tarifu plānu.
Cenas ceļ arī citi
Jāpiebilst, ka arī citi lielākie telekomunikāciju uzņēmumi šogad paziņojuši par tarifu cenu kāpumu. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) informē, ka neuzrauga tarifu cenas. Tās brīvā tirgus apstākļos katrs komersants var brīvi noteikt pats.
Tomēr SPRK pārstāvja Andreja Dombrovska teiktais liek noprast, ka operatori visi kā viens paceļ cenas, lai nepaliktu zaudētājos – šovasar visā Eiropas Savienībā tiks atcelta viesabonēšana, un, sazinoties ārzemēs, nebūs jāpārmaksā.
«Tās cenas, ko operatori segs savstarpēji norēķinoties, ne vienmēr ir salāgotas ar tām cenām, kas ir pieejamas Latvijas patērētājam. Citiem vārdiem sakot, Latvijas patērētājam ir pieejami augstas kvalitātes sakari uz Eiropas Savienības fona par ļoti pieņemamām cenām. Šīs izmaiņas vairāk iespaido tieši tos tirgus, kuros cenas ir viszemākās. Ne vienmēr tā cena, kas ir pieejama vairumtirdzniecībā, nosedz tos ieņēmumus, ko operators iegūst no gala lietotāja nacionālajā tirgū. Rezultātā ir iespējami efekti, kad cenas izmaiņas vairumtirdzniecībā tiek pārliktas uz gala lietotāja izmaksām,” skaidro SPRK pārstāvis A. Dombrovskis.»