Tas, kas lasītājiem var šķist kārtīgi pašķība kolonna jaunbūvējamajā Mežaparka estrādē, ar bēdīgi slavenajiem Zolitūdes Maxima celtniekiem Re&Re saistīto būvnieku un Rīgas pašvaldības skatījumā ir tikai „neliela kolonnas nobīde no ass”, kas „iekļaujas standarta pieļaujamās robežās”, vēsta portāls Pietiek.
Aizvadītajā nedēļā Pietiek publicēja kāda lasītāja iesūtītas fotogrāfijas no Mežaparka estrādes būvniecības ar norādi – „dabā tas izskatās daudz iespaidīgāk, taču arī no attēliem ir skaidri secināms, ka jautājums ir tikai viens – vai jaunā estrāde būs vienkārši šķība vai arī šķība un turklāt vēl bīstama”.
Fotogrāfiju autors norādīja: ja attēlā redzamajai kolonnai ir šķība tās apakšējā daļa, turklāt tas vēl nav viss. Arī kolonnas augšējas daļas un apakšējās daļas vidus asis nesaiet kopā – kolonnas augšējā daļa ir izvirzījusies pa kreisi attiecībā pret apakšējās daļas kreiso malu, un attēlā tas ir skaidri redzams.
Neesmu būvniecības speciālists, bet pieļauju, ka šādas nekvalitatīvas kolonnas nestspēja ir apšaubāma. Turklāt attēlā redzami tikai vienas kolonnas defekti, un atklāts ir jautājums – cik vēl šādas kolonnas ir sastutētas un kādi ir citi defekti,” norādīja fotogrāfiju autors.»
Taču ne būvnieki, ne Rīgas pašvaldības ierēdņi neko bīstamu vai bažas raisošu fotogrāfijās nesaskata – tā esot tikai „neliela kolonnas nobīde no ass”, kas „iekļaujas standarta pieļaujamās robežās”.
«Estrādes būvniecības procesā visiem veiktajiem darbiem pirms nākamo darbu uzsākšanas tiek veikta sertificētu, neatkarīgu mērnieku ģeodēziskā uzmērīšana un pārbaude. Jūsu publikācijā pieminētā pirmā stāva kolonna ir iebetonēta 30.03.2019, savukārt ģeodēziskais uzmērījums veikts 08.04.2019.Ģeodēziskajā uzmērījumā ir konstatēta neliela kolonas nobīde no ass, kas iekļaujas būvniecības tolerancē, atbilstoši standartam LVS EN 13670 un BK tehniskajam projektam. Papildus jāatzīmē, ka arī projekta BK sadaļas autors ir apstiprinājis, ka šīs kolonas nobīde neietekmē ēkas noturību un stabilitāti,” – šādu skaidrojumu sniedz pilnsabiedrība LNK, RERE.»
Savukārt Rīgas domes Īpašuma departaments pēc ilgākas kavēšanās sniedza gandrīz identisku skaidrojumu:
«Rīgas domes Īpašuma departaments informē, ka Mežaparka Lielās estrādes būvniecība (Ostas prospektā 11, Rīgā) notiek atbilstoši apstiprinātam būvprojektam. Būvniecības kvalitātes kontroli un būvuzraudzību objektā veic sertificēti speciālisti: autoruzraugi – būvinženieri, būvuzraugi un neatkarīgi ģeodēziskās uzmērīšanas speciālisti.Fotogrāfijās fiksētais vietas betonējuma dzelzsbetona kolonnas un pārseguma sajūguma mezgls izbūvēts 30.03.2019. un pēc konstrukcijas atveidņošanas 08.04.2019. veikta mezgla ģeodēziskā uzmērīšana. Fiksētā iebetonētās kolonnas nobīde no atbilstošas ass iekļaujas standarta LVS NE 13670 pieļaujamās robežās. Konstatētā nobīde neietekmē konstrukcijas nestspēju, ēkas noturību un stabilitāti.»