“Autovadītāji maksā ļoti lielas summas nodokļos, taču šī nauda tiek novirzīta kopējā budžetā, par ko tiek finansētas citas nozares. Tas varētu novest pie tā, ka jau pēc pāris gadiem Latvijā varētu sākt trūkt līdzekļu ceļu remontiem, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta Panorāma” teica “Latvijas Valsts ceļu” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
“Viena no ceļu būves un remontdarbu nozares bažām – tā ļoti atkarīga no Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļiem. Aptuveni 2/3 no objektiem, kas šobrīd tiek remontēti, tiek remontēti par ES fondu līdzekļiem. 2018. gadā tiks pabeigti visi Eiropas Kohēzijas fonda finansētie objekti, 2019. gadā – Eiropas Reģionālās attīstības fonda objektus, paliekam tikai ar valsts budžeta finansējumu,” atgādina Lange.
Lange uzsver, ka 2004.gadā, kad tika likvidēts Autoceļu fonds, visa nozare saprata, ka tas ir nepareizs lēmums.
“Pasaules prakse rāda, ka atjaunot Autoceļu fondu ir īstais virziens, ka katrā konkrētā valstī sakārtot infrastruktūru. Autovadītāji brauc vairāk un arī maksā vairāk. Brauc mazāk un attiecīgi mazāk tiek remontēti ceļi.” Lange min, ka šī nozare ir ķīlniece kopējai situācijai valstī.
Avots: focus.lv