Kādā oktobra dienā vairāki vīrieši guva grieztas, dziļas brūces, zāģējot malku. Palīdzību vajadzēja NEKAVĒJOTIES, lai cilvēki nenoasiņotu. Šajā pašā dienā no vairāku metru augstuma nokrita vairāki strādnieki. Viņi guva smagas traumas. Palīdzību vajadzēja NEATLIEKAMI. Tai pašā laikā kādam kungam, skatoties mājās televīziju, apstājās sirdsdarbība, bet kāda vecmāmiņa, kura dzīvo viena, ilgi nevēra vaļā durvis, bet kad tās atvēra, pēkšņi saļima, zaudējot samaņu. Viņu DZĪVĪBAS IZŠĶĪRA MINŪTES, un mūsu mediķiem šos cilvēkus izdevās atdzīvināt. Visos šajos gadījumos palīdzību vajadzēja neatliekami, jo DZĪVĪBA BIJA BRIESMĀS un mēs bijām vienīgie, kuri tādos brīžos var palīdzēt.
Taču tajā pašā diennaktī…
Lielpilsētā NMPD mediķi devās pie kāda cilvēka, kuram bija 38 grādus augsta temperatūra. Citu sūdzību nebija. Cilvēks bija iedzēris pretdrudža medikamentus, bet uzstāja uz brigādes ierašanos. Mediķi ieradās, apskatīja un ieteica apmeklēt ģimenes ārstu. Cilvēkam padomu vajadzēja, bet vai ārkārtas dienesta?
Šādi izsaukumi ir bieži. Katru dienu. Visā Latvijā.
Bet mēs gribam paspēt pie visiem, kuru dzīvības ir briesmās…
Šobrīd Facebook plašas diskusijas raisījis līdzīgs gadījums, kur saņemts rēķins par mediķu brigādes izsaukumu uz paaugstinātu temperatūru bez sarežģījumiem. Atgādinām, ka situācijās, kas nav neatliekamas, veselības problēmas ir jārisina ar ģimenes ārstu, dežūrārstu, speciālistu poliklīnikā vai piezvanot uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001. Ja pacients šādā situācijā tomēr uzstāj uz brigādes ierašanos, tad, saskaņā ar Ministru Kabineta noteikumiem, tas kļūst par maksas pakalpojumu, par ko zvana brīdī informē dispečers.