Nesen kosmētikas zīmols “Dove” dušas želejas reklāma izraisījusi visai asas diskusijas interneta vidē – daudzi skaistuma blogeri norādījuši, ka reklāma sevī ietverot rasistisku vēstījumu un pārkāpjot melnādaino cilvēktiesības, ziņo Buzzfeed.
Diskusijas par reklāmas rasistisko vēstījumu aizsāka skaistuma blogere @Naythemua – sava Instagram profilā blogere padalījās ar ekrānuzņēmumu no “Dove” reklāmas, norādot, ka tās vēstījums ir rasistisks.
Reklāmas sākumā redzama melnādaina sieviete brūnā kreklā, kuru novelkot, viņa pārtop par baltādainu rudmati baltā kreklā. @Naythemua publicētais attēls, pievērsa ne mazums uzmanības – daudzi Instagram lietotāji norādījuši, ka reklāmas vēstījums burtiski parāda, ka melnādaini cilvēki ir “netīri”.
Kāda Instagram lietotāja raksta: “Tā ir Dove ziepju mārketinga stratēģija – pirms to lietošanas cilvēks ir melnādains un netīrs, pēc – baltādains un tīrs. Rodas jautājums, kurš apstiprina šādu reklāmu veidošanu?“ Savukārt kāds cits Instagram lietotājs norāda, ka tādā veidā “Dove” norāda sabiedrībai, ka viņu produkcija ir domāta tikai “baltajiem cilvēkiem”.
Pēc tik asas kritikas no sabiedrības puses “Dove” kompānijas pārstāvji publicējuši atvainošanās vēstuli savos sociālo tīklu profilos, uzsverot, ka reklāmas kampaņas mērķis neesot bijis aizvainot nevienu vai norādīt, ka melnādaini cilvēki ir sliktāki nekā baltādainie. Neskatoties uz to, liela daļa sabiedrības uzskata, ka kompānijas atvainošanās zināmā mērā esot bijusi aizvainojoša – daži norādīja, ka šī nav vienīga “Dove” reklāma, kas propagandē rasistiskas idejas.
Tvitera lietotāja Keitlīna Bojkina savā profilā padalījusies ar attēlu no kādas senākas “Dove” kompānijas reklāmas, norādot, ka “viena rasistiska reklāma jau izskatās aizdomīgi, bet divas padara Dove par rasistiem.”
Jāteic, ka asu kritiku no sociālo tīklu lietotāju puses izpelnījusies ne tikai “Dove” kompānija, bet arī melnādainā modele Lola Agunjemi, kura redzama reklāmas sākumā. Kāds Tvitera lietotājs Agunjemi uzdevis jautājumu: “Lola, tavuprāt tas ir normāli? Es gribētu zināt, kā tev un pārējiem ienāca prātā, ka tā varētu būt laba ideja? Kā?”
Nesen kādā intervijā medijiem Agunjemi sacīja, ka, ja būtu zinājusi, kā tas viss izskatīsies beigās, viņa nebūtu piekritusi dalībai šajā reklāmas kampaņā. “Ja man būtu bijusi kaut vai mazākā nojausma, ka es tikšu attēlota kā “pirms” mazgāšanas ar dušas želeju, es būtu teikusi nē”, skaidro Agunjemi.
Avots: vesti.lv