Pirms neilga laika internetā parādījās kāds ieraksts, par kuru ir vērts aizdomāties.
Situācijas apraksts:
Matemātikas skolotājs uzrakstīja sekojošu aprēķinu uz tāfeles: 1×9=9, 2×9=18, 3×9=27, 4×9=36, 5×9=45, 6×9=54, 7×9=63, 8×9=72, 9×9=81, 10×9=91
No sākuma klasē bija dzirdama neliela ķiķināšana un jau pēc brīža vairāki skolēni sāka smieties arvien skaļāk un skaļāk, jo skolotājs bija kļūdījies aprēķinā. 10×9=91!?
Skolotājs nereaģēja līdz brīdim, kamēr iestājās pilnīgs klusum un tad viņš teica: “Es apzināti pieļāvu šo kļūdu lai Jums nodemonstrētu ko interesantu”.
LASI VĒL: KĀDUS AUSKARUS NAV IETEICAMS VALKĀT SIEVIETĒM PĒC 40 (FOTO)
Es atrisināju 9 vienādojumus pareizi un pieļāvu tikai 1 kļūdu. Uzslavas vietā, Jūs smējāties par manis pieļauto 1 kļūdu, lai arī biju atrisinājis 9 no 10 vienādojumiem.
Jūs izteikti parādījāt, kā mūsu izglītības sistēma darbojas. Un tas ir ļoti skumji. Mēs dzīvojam kļūdu kultūrā, kuras rezultātā cilvēki tiek aizskarti un dažreiz pat tiek pazemoti tikai tāpēc, ka viņi kļūdās. Mums jāiemācās slavēt cilvēkus par viņu panākumiem un arī novērtēt viņus par viņu mazajām kļūdām.
Ticiet man, vairums cilvēku rīkojas daudz vairāk pareizi nekā nepareizi, un tomēr viņus vērtē pēc dažām pieļautajām kļūdām.
Es gribu Jums ieteikt, ka ir vērts vairāk slavēt un mazāk kritizēt, jo tas rada daudz vairāk pozitīvisma, lielāku pieķeršanos, spēcīgāku sadarbību un mazāk negatīvas sajūtas.
Diezgan daudzi no viņiem saprata, ka nupat iemācītā mācība ir daudz svarīgāka nekā 10×9 rezultāts.
Par šo ir vērts aizdomāties!