Salvetes vieta nav uz šķīvja
Izmantotās papīra salvetes kārtīgi jāsaliek blakus šķīvim. Nekādā gadījumā nemet tās saburzītas uz šķīvja! Tāda rīcība kopš senseniem laikiem nozīmēja neapmierinātību ar apkalpojošā personāla darbu! Tagad to raksturo kā ne pārāk lielas cieņas izrādīšanu viesmīlim.
Zupu maisi ar prātu
Kā zināms, uzvedības noteikumi attiecas uz visām, pat šķietami vissīkākajām darbībām. Tā, piemēram pēc etiķetes zupa jāapmaisa uzmanīgi no kreisās puses uz labo šķīvja tālākajā pusē no sevis. Maisot pa apli, tu vari netīšām uzšļakstīt to galda biedram.
Eklēru nekod, bet sadali to gabaliņos.
Mājās vai pastaigā šo kūku parasti ēdam ar rokām. Taču uzvedības noteikumi restorānā nosaka, ka tev eklērs vispirms ir jāsadala un pēc tam jāēd ar dakšiņu. Nav jāapēd viss līdz pēdējai kripatai.
Tradīcija paredz, ka pateicīgiem klientiem nedaudz ēdiena ir jāatstāj uz šķīvja. Tāda tradīcija ir ļoti sena. Tas skaitījās kā kompliments iestādījuma saimniekam: sak, visa bija tik daudz, ka vēderā vietas vairs nebija. Taču arī tagad pieklājīgs cilvēks neizēd pilnīgi tukšu šķīvi.
Cik svarīgi ir atstāt pieklājīgu dzeramnaudu
Bieži vien restorātori viesmīļiem maksā maz, rēķinoties ar to, ka lielāko daļu ienākumu tie saņem dzeramnaudas. Saskaņā ar etiķeti, pie mums pieklājīga dzeramnauda pēc restorāna apmeklējuma būtu 10% no rēķina summas. Eiropas dienvidos tie var būt pat 20%. Bet Ķīnā, Japānā un citās Āzijas valstīs tā principā nepastāv.
Kā redzi, uzvedības noteikumi restorānā ir visai daudzveidīgi. Tie attiecas arī uz galda piederumu lietošanu, ēšanu, saskarsmi ar viesmīli. Iepriekš minētie noteikumi ir tikai neliela daļiņa. Bet arī ar to zināšanu tu izskatīsies izglītots un labi audzināts cilveks.