Dāņu ikdienas dzīves un atpūtas preču mazumtirgotājs “Jysk” nolēmis mainīt stratēģiju Baltijas valstīs, tostarp arī Latvijā. Ko tas nozīmē?
«Pētījumi Lietuvā, Latvijā un Igaunijā liecina, ka iedzīvotāji Baltijas valstīs mūs uztver kā nelielu ikdienas preču tirgotāju mājai un sadzīvei. Vienlaikus mūsu komanda pēdējo trīs gadu laikā ir daudz strādājusi, lai palielinātu piedāvājumu mēbelēm un matračiem, kā arī precēm guļamistabai un vannas istabai.Turklāt Baltijas valstīs mainās patērētāju prasības. Iepriekš lielākā daļa pircēju lielu uzmanību pievērsa cenai, mazāku uzmanību pievēršot kvalitātei. Tagad arvien vairāk cilvēku izvēlas kvalitāti. Mūsu veikalu jaunā stratēģija – piedāvāt labu kvalitāti par vislabāko cenu. Turklāt mūsu veikalu tīkls ir nolēmis kļūt par dāņu dzīvesveida hygge vēstnieku. Galu galā nevienam nav noslēpums, ka dāņi ir vieni no laimīgākajiem cilvēkiem pasaulē, jo zina, kā radīt mājīgumu un komfortu savā dzīves telpā. Šo vēsti centīsimies nodot arī mūsu pircējiem, lai laimes indekss Baltijas valstīs paaugstinātos, un tā ir mūsu uzņēmuma misija,” apgalvo „Jysk” vadītāja Baltijas valstīs un Baltkrievijā, SIA „Do It” direktore Dace Zundure.
Saskaņā ar jauno stratēģiju izveidots veikalu „Jysk” jaunais formāts, kas pēdējos gados testēts dažādās valstīs. 2017.gadā tika sākta esošo „Jysk” veikalu rekonstrukcijas programma – pārveide skandināvu formātā. Pašlaik veikali jaunajā formātā darbojas Viļņā un Kauņā (TC „Nordika”, „Molas”), Rīgā un Daugavpilī (TC „Domina’’ un „Spice”), Pērnavā, Tartu, Hāpsalā, Kurresārē, kā arī Minskā un Brestā. Pilnīgu visu veikalu rekonstrukciju „Jysk” plāno pabeigt līdz 2021.gadam.
«Jaunais formāts mūsu veikalus padara skandināviskākus un ērtākus pircējiem. Tika izveidota matraču studija, uzlabots preču izvietojums, kas pircējiem ļauj ātrāk un ērtāk iepirkties,” saka Dace Zundure. Viena veikala rekonstrukcija uzņēmumam izmaksā līdz 600 tūkstošiem eiro. Kopējais investīciju apjoms jaunās stratēģijas ieviešanai būs ap 20 miljoniem eiro.
„Jysk” preču izvēlē pēdējos gados ir iesaistīti Dānijas dizaineri, kas uzrauga un veic darbinieku apmācību, lai katra prece atbilstu četriem skandināvu stiliem, hygge principu izstrādātajiem standartiem. Saskaņā ar D.Zundures teikto, šobrīd preces pēc „Jysk” pasūtījuma tiek ražotas 21 valstī.
Daļa preču tiek importētas tieši no Dānijas. “Tā kā preču ražošanas pasūtījumi tiek veikti visam pasaules “Jysk’’ tīklam, mēs varam piedāvāt klientiem visizdevīgāko cenu. Darbs ar pasūtījumiem tiek veikts katru dienu,” pauž Zundure.
Nākamo 5 gadu laikā “Jysk” plāno pasaulē palielināt veikalu skaitu līdz 5000, tostarp 35 veikaliem Baltijā un 40 Baltkrievijā ar kopējo ieguldījumu summu 40 miljoni eiro, tādējādi nostiprinot savas pozīcijas šajā reģionā.
«Nākamajos 5 gados mēs arī plānojam augt divreiz ātrāk: “Jysk’’ veikalu skaits Baltijā un Baltkrievijā pieaugs līdz 70. Visticamāk, šis pieaugums būs saistīts ar Baltkrievijas tirgu. Arī Baltijas valstīs – gan reģionos, gan lielajās pilsētās – mēs redzam potenciālo izaugsmi,” vērtē Zundure.
Lai īstenotu šo plānu Baltijas valstīs un Baltkrievijā, ‘’Jysk’’ plāno ieguldīt 40 miljonus eiro. Šobrīd ‘’Jysk’’, kam ir vairāk nekā 2500 veikalu, ir pārstāvēta visā Eiropā, izņemot Īriju un mazās valstis Luksemburgu un Lihtenšteinu. Tagad ‘’Jysk’’ noteikusi mērķi augt visā pasaulē -globāli.
«Jūs nevarat apturēt vilcienu, kas traucas ar lielu ātrumu. Tā vietā jūs varat pievienot vairāk ogles. Protams, daudz laika un pūļu prasa pielāgošanās jaunajam tempam, tāpēc turpinām virzīties uz priekšu. Mums ir iespēja sākt kaut ko jaunu,” atzinis “Jysk” dibinātājs Lars Larsens intervijā Dānijas biznesa laikrakstam “Finans”.
“Kad mēs apgūsim Eiropas tirgu, mēs gribam iet vēl tālāk! Mans sapnis – “Jysk” pārstāvniecība visā pasaulē,” apgalvojis “Jysk” dibinātājs un īpašnieks.
JYSK kopumā pārstāvēta 48 valstīs. Baltijas valstīs un Baltkrievijā darbojas 35 veikali un 4 tiešsaistes veikali, kas nodrošina aptuveni 900 darba vietu. JYSK ir oficiālais dāņu karaļnama piegādātājs.
Hyugge (Hygge) – ir īpaša dzīvesveida pieeja – prasme radīt mājīgumu, omulību un labsajūtu savā dzīves telpā, atrodoties radinieku un draugu lokā. Dāņi ar šo var patiesi lepoties, jo pētījumi liecina, ka tieši viņi ir viena no laimīgākajām tautām pasaulē. Pielietojot hygge pieeju, ir iespējams panākt, ka ikviens – jebkurā vietā un jebkurā laikā, pat trokšņainā, rosīgā un piesārņotā pilsētā – ir spējīgs radīt draudzīgu, sirsnīgu un relaksējošu atmosfēru.