TV3 raidījuma “Bez Tabu” sūdzību dēlī atnākusi jauna, sašutuma pilna vēstule no kāda neapmierināta kunga saistībā ar jaunajiem SEB bankas noteikumiem.
«“Labvakar! Gribēju uzzināt vai arī Jūs esat saskārušies ar tādu netaisnību no SEB bankas puses. Man tagad ir liegta iespēja nosūtīt maksājumus, kas ir lielāki par 150 eiro, jo redz, lai to izdarītu, man ir jāizmanto kaut kāds tur smart-iD, kuru var, pirmkārt, dabūt tajā jaunajā bezpogu telefonā, kura man nav, un, otrkārt, tam vēl ir jābūt internetam, kura man arī nav!
Kā lai veic maksājumu, jo zinu, kad citas bankas vienkārši nosūta papildu kodu uz telefonu, bet SEB banka man spiež pirkt telefonu un vēl uzliek papildu saistības, piemēram, jāpieslēdz internets.»
Kāpēc nevar tāpat kā citas bankas atsūtīt sms?”
SEB bankas preses sekretārs Mārtiņš Panke jau skaidroja, ka šāda kārtība ieviesta pēc FKTK prasības un visās bankās. “Tie klienti, kuriem ir kodu kartes, ar tām varēs turpmāk pārskaitīt līdz 30 eiro, bet lielākām summām jāizmanto mobilā aplikācija vai jāiegādājas kodu kalkulators,” norada Panke.
Pēc viņa teiktā, ir bankas, kas kodu karšu lietotājiem piedāvā SMS risinājumu, summām virs 30 eiro nosūtot kodu uz telefonu, bet SEB banka to neizmanto, jo uzskata – pastāv risks, ka telefons var būt nonācis cita cilvēka lietošanā, nav zonas utt.
Bankas risinājumi turpmākiem internetbankas pārskaitījumiem esot gana vienkārši un neesot dārgi. SMART ID, kas ir mobilā aplikācija viedtālruņiem, ir bez maksas. “Kodu kalkulatorus bez maksas nedalām. Pensionāriem tas maksā 4 eiro, lojālajiem klientiem – 7,5 eiro, zelta klientiem – bez maksas. Pilna cena ir 15 eiro, bet pašlaik piedāvājam ar atlaidi par 10 eiro,” informē Panke.