“Eiropas dzelzceļa līniju” Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna pastāstīja, ka pašreiz ir noslēdzies pērn izsludinātais metu konkurss, kas paredz centrālās stacijas, dzelzceļa uzbēruma un dzelzceļa tilta pārbūves sakarā ar “Rail Baltica” projekta īstenošanu. Driksna norādīja, ka “Rail Baltica” projekta laikā, nojaucot dzelzceļa uzbērumu, vizuāli tiks sasaistīta gan Vecrīga un Centrāltirgus, gan arī divas vēsturiski izolētas pilsētas daļas. Savukārt uz Dzelzceļa tilta tiks ierīkota arī vieta gājējiem un velobraucējiem tādā veidā savienojot abas Daugavas puses.
Dzelzceļa uzbērumu nojauks līdz Dzirnavu ielai un projekta rezultātā tiks izveidots papildu savienojums starp Elizabetes un Timoteja ielu.
Runājot par uzņēmuma “Eiropas Dzelzceļa līnijas” un Rīgas domes atbildību saistībā ar projektu, tika norādīts, ka projekta attiecināmās izmaksās centīsies iekļaut arī Stacijas laukuma izbūvi, tai skaitā tajā esošo “Laimētavu”, kas traucē piekļuvi stacijai un būtu likvidējama.
Pašreiz ir zināms, ka projekts fiziski šķērsos tirdzniecības centru “Titāniks”, tāpēc tas tiks atsavināts un demontēts. Savukārt par autoostu vēl nav galēja skaidrība.
Deputāts Andris Lācis (VL-TB/LNNK) jautāja, kurš veiks atsavināšanu objektiem, kas nepieciešami projekta realizēšanai? Driksna norādīja, ka par to ir atbildīgas “Eiropas Dzelzceļa līnijas”. Tam no Eiropas Savienības fondiem ir paredzēti 15 miljoni eiro.
Jau ziņots, ka Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas kompleksā apbūve varētu izmaksāt teju 200 miljonus eiro.
Avots: nozagts.com