Ziņu portālam “Delfi” Vladislavs raksta par absurdo situāciju ar “Latvenergo” – lai arī saņemts apliecinājums par 232 eiro lielu pārmaksu, jau pēc pāris mēnešiem pienāk jauns maksājums. Kur gan palikusi ir pārmaksātā nauda? Vai Latvenergo uzskata, ka esmu duraks?” neizpratnē vaicā Vladislavs.
Janvārī Vladislavs saņēma vēstuli no “Elektrum”, kas liecināja, ka vīrietim izveidojusies 232 eiro liela pārmaksa un ka nākamais maksājums jāveic septembrī. Tomēr, Vladislavam par pārsteigumu, pirmo rēķinu nepilnu piecu eiro apmērā viņš saņēma jau maijā – mēnesi pēc dzīvokļa saimnieka nāves.
«“Es speciāli pārbaudīju skaitītāju, kas liecināja, ka laika posmā no pirmās vēstules, ko saņēmu no “Latvenergo”, līdz otrajai esmu notērējis 590 kilovatstundas. Vai tiešām viena kilovatstunda maksā aptuveni divus eiro? Jo tikai tā var izskaidrot, kāpēc man aprēķināts, ka dažu mēnešu laikā esmu notērējis 232 eiro,” klāsta Vladislavs.
“Kamēr saimnieks bija dzīvs, viss bija kārtībā. Kolīdz nomira, nepagāja ne divas nedēļas, kā atnāca vēstule ar jaunu rēķinu. Vai tiešām “Latvenergo” uzskata, ka esmu duraks?” Vladislavs ir sašutis.
»
Uzņēmuma “Latvenergo” preses sekretāre Ivita Bidere portālam “Delfi” skaidro, ka pēc saimnieka nāves uzņēmums ir noslēdzis jaunu līgumu ar citu klientu. Mainīts arī pakalpojuma veids. Tas vairs nav izlīdzinātais maksājums, bet samaksa par ik mēnesi notērēto elektroenerģiju.
Bidere stāsta, ka janvārī sūtītajā izlīdzinātā maksājuma aprēķinā ticis prognozēts, ka gada sākumā atlikusī pārmaksa nosegs klienta patēriņu līdz augustam. Tādēļ arī minēts, ka maksājums jāatsāk septembrī. Tomēr, kad līdzšinējais līgums pārtraukts, uzņēmums veica gala aprēķinu. Apzinot faktiski patērēto elektroenerģijas daudzumu, atklāts, ka patēriņš nedaudz pārsniedzis apmaksāto apjomu, skaidro Bidere.
«“2016. gadā klienta rēķini bija 0 kilovatstundas un 0 eiro maksājums. Faktiski elektroenerģija tomēr bija tērēta. Gada beigās, fiksējot faktisko patēriņu, tie bija 158,85 eiro. Aprēķinā tie iekļauti kā starpība. Šo summu atņemt no kopējās pārmaksas nav iespējams. Tādējādi tā tika vienmērīgi sadalīta gada garumā, iekļauta mēneša maksājumā,” stāsta Bidere.
»
Kad uzņēmums maijā veica gala aprēķinu, no pārmaksas atņēma starpību, proti, 158,85 eiro. Pārmaksas atlikums bija 73,52 eiro. Savukārt laikā no janvāra līdz jūnijam klients patērējis elektroenerģiju par 77,90 eiro, tādējādi arī rēķins par maiju ir 4,38 eiro, rēķinu detalizēti skaidroja Bidere.
Avots: nozagts.com