Saņemiet piekrišanu
Ikdienas rutīnu, tādu kā trauku mazgāšana, gājiens uz veikalu utt. daudz vieglāk ir izpildīt, ja koncentrējas uz šo darbību pozitīvajiem rezultātiem. Trauku mazgāšana padara mūsu virtuvi tīru un kārtīgu, pēc gājiena uz veikalu mājās parādās ēdiens. Tāpat ir arī ar bērniem – ja bērns sapratīs, ko viņam dos konkrētā darbība, viņš to paveiks ar lielu interesi.
PIEMĒRS:
Savāc mantas. – Savāc rotaļlietas no grīdas, un mēs varēsim kopā padejot.
Izmācies! – Ja ātri tiksi galā ar mācībām, varēsi ar draugiem doties laukā un izbraukt ar riteni / iet ēst saldējumu / aiziesim uz kino utt.
Nolaidieties līdz viņa līmenim
Situācijās, kas bērns jūs ignorē, nolaidieties līdz viņa līmenim – tā, lai jūsu sejas būtu vienā līmenī, pietupieties vai paņemat bērnu klēpī. Tā jūs parādīsiet bērnam, ka esat gatavs ieiet viņa pasaulē.
PIEMĒRS:
Bērns sēž pie galda, bet neēd un spēlējas ar ēdienu. Jūs gatavojat vakariņas, ik pa brīdim atgādinot, ka jāsēž taisni, jāēd ar karoti / dakšiņu utt. Bērns jūs ignorē. Apsēžoties blakus, jūs saprotat, ka viņš ir iegrimis savā spēlē un iespējams, pat nedzird, ko jūs sakāt. Apsēžaties blakus, ieskatieties bērnam acīs un paskaidrojiet, ka jāēd ar karoti.
Pabīdieties
Ja jūs atrodaties kādam tuvu blakus, ar seju pret otru cilvēku, to var traktēt kā ciešu saikni vai arī kā konfrontāciju. Savukārt, ja esat ar sānu pie sāna, tad situācija tiek interpretēta kā vienlīdzīgas attiecības. Ja jūtat, ka situācija ar bērnu kļūst konfrontējoša, ieņemiet “sānu pie sāna” pozīciju, saraujot acu kontaktu.
Piebiedrojieties viņa darbībām
Bērns ir iegrimis savā darbā, bet jums viņam kaut kas jāsaka. Nolaižaties līdz viņa līmenis un pabīdieties, izrādiet interesi par to, ko bērns dara. Izjūtiet situāciju, nokomentējiet, iesaistieties viņa darbībā. Tādas regulāras “pieslēgšanās” ir brīnišķīgs paņēmiens, lai attīstītu jūsu attiecības.
PIEMĒRS:
Jūs saucat bērnu vakariņās. Viņš jūs ignorē, atkārtojot “Tūlīt”. Paskatieties, ar ko ir aizņemts jūsu dēls vai meita, palīdziet viņiem pabeigt iesākto. Vai tā būtu lelles gulēt likšana, vai mašīnu novietošana garāžā.
Izmēģinot šo metodi praksē, jūs iemācīsieties visu lietot kompleksi. To pielietojot, esat secīgi un neaizmirstiet darbību nostiprināt ar vārdiem.
PIEMĒRI:
“Zupu ēd lūk tā…” un liekat karoti sev mutē. “Runā ar mani normālā tonī” – arī jūs izrunājiet šos vārdus “normālā”, nevis paaugstinātā tonī.
Noteikti slavējiet savus bērnus. Bet dariet to efektīvi. Ne vienkārši “Malacis!”. Atzīmējiet, kādas bērna darbības vainagojās ar labiem rezultātiem un kādas īpašības tika piesaistītas. Bērns ir savācis savas rotaļlietas? Sakiet: Cik sakopta istaba (rezultāts). Tu esi salicis visas savas mantiņas (darbība). Malacītis! (īpašība). Tikai tādā secībā mazulis sapratīs, ka viņu paslavējuši.